Spoločnosť The Walt Disney Company spustila 12. novembra 2019 svoju už dlhšie avizovanú službu na streamovanie video obsahu Disney+. Pripojila sa do konkurenčného prostredia, kde už dlhšie panuje Netflix s aktuálne viac ako 160 miliónmi predplatiteľov. Netflix však nie je sám. Dlhšie na trhu je okrem neho HBO GO, Amazon Prime Video a od 1. novembra už aj Apple TV+.
Niektorí analytici predpokladali, že bude trvať rok, kým bude mať služba Disney+ 10 miliónov predplatiteľov. Preto verejnosť prekvapila správa od spoločnosti stojacou za Disney+, že hneď v prvý deň služba zaregistrovala viac ako 10 miliónov predplatiteľov.
Masívne celosvetové PR, kde písalo takmer každé médium o príchode novej konkurencie pre Netflix. už rok pred spustením samostnej služby, nebolo jediný dôvod. Podľa našej analýzy, spoločnosť nenechala nič na náhodu a využila aj reklamu vo vyhľadávaní.
Keď ste uvažovali, koľko investujete na začiatok do ppc reklamy, určite vás napadla suma okolo 1000€ a možno menej. A napadlo vás investovať cez 1 milión eur? To už je suma pri ktorej sa zatočí hlava nejednému marketérovi. Prepočítajte si budget na reklamu cez Budget Calculator.
Len pre USA sme namerali vyše 12 900 kľúčových slov. Toto číslo je samozrejme len odhad. Rôzne long tail výrazy môžu toto číslo navýšiť. Každopádne sa však jedná o veľmi precízne nastavený Google Ads účet so stovkami reklamných skupín.
Základ bol samozrejme ich hlavný produkt: filmy. Väčšina filmov a seriálov má vlastnú textovú reklamu. Keďže veľa filmov od Walt Disney sa vyhľadáva vo veľkom. Napríklad tohtoročný kinofilm Captain Marvel vyhľadáva okolo 3,3 milióna ľudí mesačne. Tak to v celku dáva zmysel.
Nezabudli samozrejme ani na vlastný brand Disney. Ktorý vyhľadáva okolo 1 milióna ľudí mesačne. A v texte odpromovali svoju novú službu aj so zľavou 10 dolárov a 7 dňovou trial verziou zdarma.
Častokrát sa stretávame s tým, že konkurencia inzeruje na brandové kľúčové slová našich klientov. Disney+ tentokrát nie je výnimka a bez okolkov si nastavil kľúčové slová ako: apple tv 4k (110 000), netflix app (90 500), www amazon prime video (3600), hbo free trial (18100) a množstvo iných variant.
Počas roka 2020 nás čaká veľký súboj gigantov, ktorý ocenia hlavne ich zákazníci. Kde nie je konkurencia, nie sú inovácie. Avšak má to aj negatíva. Keďže každá služba má svoj vlastný unikátny obsah, klient sa musí rozhodnúť, ktorú službu si predplatí. Aby mohol sledovať všetky top filmy a seriály, ktoré aktuálne letia, musí si predplatiť všetky služby a prepínať medzi nimi. Čo je veľký rozdiel oproti službám pre streamovanie hudby ako spotify a deezer. Ktoré majú väčšinou (až na pár výnimiek) rovnakú databázu skladieb.