Google sprístupnil užívateľom interaktívne dynamické emaily už v júli, ale boli obmedzené len pre webového klienta Gmailu. Včera na svojom blogu oznámil spustenie dynamických emailov aj v mobilnej aplikácií Gmail pre Android a iOS. Pozrime sa, čo to znamená pre marketérov.
Dynamické emaily fungujú na technológii AMP (Accelerated Mobile Pages), s ktorou sa dnes môžeme stretnúť na web stránkach na mobiloch. Google ich uprednostňuje vo svojom vyhľadávači vďaka ich rýchlosti načítavania. Dynamické emaily sa síce rýchlejšie nenačítavajú, ale umožňujú nám vytvoriť interaktívne a vždy aktuálne emaily.
Vďaka tomu môžu užívatelia vykonávať akcie priamo v emaily bez toho, aby museli otvárať prehliadač alebo novú stránku. Obsah je dynamický a môžeme ho neskôr zmeniť, ako napríklad aktualizovať informácie o pracovnej pozícií alebo tovaru na sklade. Aj keď sa užívateľ pozrie na email o polroka neskôr, stále uvidí aktuálny obsah.
Ako príklad uvádza Google prácu s kalendárom, odpovedanie na komentáre v Google Docs alebo pozeranie katalógu produktov priamo v emaily.
Eshopy môžu využiť dynamické emaily pre zobrazenie aktuálnej ponuky, zliav, dostupnosti a popisu produktu. B2B firmy nájdu využitie v informovaní o svojej pracovnej ponuke alebo dostupných službách. Vzhľadom na vysoké množstvo Gmail užívateľov, firmy, ktoré investujú do email marketingu, by mali zvážiť aj túto technológiu, ktorá obohatí ich štandardné statické emaily.
Dynamické emaily budú dostupné na Android a iOS v priebehu tohto a budúceho mesiaca. Táto funkcia bude prednastavená v aplikácií.